Saturday, July 7, 2018

Hausa Dilinden bir Atasözün Işığından Çığlıklarım


Bir Hausa dili atasözü derki "'Gel yemek ye' demek, yemekten daha tatlıdır" diye. Sizin için açıklayayım bunu;
Gerçek hayatta hiç olmayacak bir şey bir arkadasınız sizin için yapacağım derse çok mutlu olursunuz, imkânsız olduğunu bildiğiniz halde. Mesela simdi ben seni dünyanın en büyük devlette başkan yapacağım dersem ve gözlerini kapat hop oldun bile J dünyada en büyük lider. Tüm dünya senin emirlerin altında, en sevdiğin insanlar senin yanında, bu dünyada en çok sevdiğin insan ile evlendin, dünya tatlıları çocuklarınız oldu, her daim mutlusunuz. İnan bana o anda yenmek üzere aslanın ağzında olsan bile hafiften gülümsüyor olurdun, mutlu olurdum. Tatlı söz yılanı deliğinden çıkarır hesabı.
Arkadaşlar işte sizden tek istediğim bu. Bana hiç veremeyeceğinizi bildiğim halde, asla yanımda olmayacağınız bildiğim halde, en azından hayallerimi bana bırakın ya, benim için hayaller kurmazsanız bile benim kurduğum hayallerimi bana bırakın ne olursun.
Size söylediklerim ne kadar saçma gelirse gelsin bırakın bende kalsın ne olursun. Gözlerimi açtırıp bütün söylediklerim hayal olduğunu, saçma olduğunu, sadece zaman geçirmek için gevezelendiğimi söylemeyin artık, benimde bir kalbim var ve inanınki benim bile olsa bu kalp gerçekten tastan değil kırılabilir. İncinebilir, her şeyi dalgasına alan biri gibi göründüğümü bende bilirim ama hemen yargılamadan önce bir sorun neden öylesin sen diye?
Belki ciddiyetten korktuğumu anlarsınız o zaman
Belki kalbimin kırılmasını istemediğimden bilerek öyle görünmeye çalıştığımı anlarsınız o zaman
Belki bir savunma taktiği olarak öyle göründüğümü anlarsınız o zaman
Belki sadece size öyle yaptığımı anlarsınız o zaman
Arkadaşlar biliyorum sizden çok şey istiyorum, sevmediğiniz halde seviyormuş gibi yapmak hiç kolay değil biliyorum ama sevilmediğini, sevilmeyeceğini bildiğin halde deli gibi sevip sevmiyormuş gibi yapmakta hiç kolay değil inanın bana.
Biliyorum anlamazsınız, denersiniz ama anlayamazsınız ama sadece anlayış gösteremez misiniz, çok mu zor anlayış göstermek. Sadece hayalimde bile olsa yanımda olma ihtimaliniz sıfır mı? Ben benim hayalimde sizi görsem sizde başkalarını görseniz ama size anlattığımda kırmazsanız beni, sabırla dinleseniz, zaten sadece bir hayal olduğu biliyorsunuz gülümseyip beni mutlu edecek bir söz söyleseniz olmaz mı ve yahut sadece kızmadan sinirlenmeden engeller çıkarsanız hayalime bende o engelleri geçmek için daha iyi hayaller kursam olmaz. Ne olursun olmaz mı? Neden, Neden, o kadar mı kötü biriyim. O kadar mı sevilmez bir varlığım, o kadar mı iğrenç biriyim. Hayallerine saygı duyulmayacak kadar.
Arkadaşlar özür dilerim, çok özür dilerim. Her zaman ki gibi yine ben hâksizim.
Sizden çok şey istediğimin farkındayım ama merak etmeyin artık söylediklerimin hepsini unutun, hiç bir şey istemiyorum artık sizden yok yok istiyorum ama en azından simdi size söylediklerimden hiç bir şey. Hayallerime saygı duymayın, dinlemeyin onları, başladığımda hemen saçma deyin kapatın konuyu.
Zira artık bende bundan sonra hiç anlatmayacağım size benim hayallerimi.
Sizinle dünya türüne çıkmak istediğimi anlatmayacağım
Sizinle dünyanın 7 harikasını görmek istediğimi söylemeyeceğim
Sizin bir karavan araba alıp dünyanın her yerine karış karış gezmek istediğimi söylemeyeceğim
Sizinle limandan limana yavaş yavaş teknemizle gezmek istediğimi söylemeyeceğim
Sizinle adrenalin yaşatan tüm heyecanlı maceralara atılmak istediğimi söylemeyeceğim
Sizinle dünyanın en yüksek dağına bisikletlerle çıkıp kamp yapmak istediğimi söylemeyeceğim.
Olur ya bundan sonra yine hayalime girerseniz inanınki elimden geldiğince çıkartmaya çalışacağım yapamazsam da size anlatmayacağım sizi hayalimde gördüğümü.
Ha bitirmeden o atasözün asil anlamını söyleyeyim de yine siz istediğiniz şekilde yorum yapamayasınız diye "Gel yemek yiyelim demek yemekten daha tatlıdır." atasözü, sevip umursadığın insana sevgini gösterip umursadığını hissettirmemizi teşvik eden bir atasözüdür. Yani adamı gerçeklerden uzaklaştırıp hayal dünyasında gezdirmek değil.

Sevgili Okurlarım,
Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Sizden duymak istiyorum.
Lütfen eğer sorularınız varsa yorum kısmından sorabilirsiniz? Sorularınız yoksa bile birbirimize daha iyi tanımak için sizin düşüncelerinizi merak ediyorum.
Sabırla yazılarımı okuduğunuz için en içten teşekkür ederim. Sizleri çok seviyorum.
Gelin hep beraber yiyelim :) Unutmayın "Gel yemek yiyelim demek yemekten daha tatlıdır. :D

Yazar: Suleiman Usman IDRISS

No comments:

Post a Comment